8 Aralık 2009 Salı

ayşe tolga bitki çayları ve güzellik sırları

Pek çoğumuz onu Şehnaz Tango dizisinde konservatuvara giden asi Nurşen karakteriyle tanıdık. Ardından Ayrılsak da Beraberiz, Beşik Kertmesi, Çifte Bela dizileriyle beğeni topladı. Ancak uzun süredir ortalarda görünmüyordu. Ayşe Tolga ortaya doğal kozmetik markası Aisha ile çıktı. İngiltere’den getirdiği organik maddeleri kendi elleriyle krem, tonik ve yağlara çeviren Tolga dükkanında masaj da yapıyor


Ayşe Tolga’nın Bebek’teki küçücük dükkanına girdiğiniz anda bir rahatlama hissediyorsunuz. Çünkü etraf bitkiler ve doğal kozmetik ürünleriyle çevrili. Ayşe Tolga size hemen günün çayını ikram ediyor. Kış aylarında enerji veren bitkilerden hazırlanan bu çay etrafı keşfe çıkmadan önce sizi kendinize getiriyor. Ardından merakla Ayşe Tolga’nın uğruna oyunculuktan vazgeçtiği doğal kozmetik ürünlerini incelemeye başlıyorsunuz. Ailenin her bireyi için ürün var. Ev bölümünde Aisha imzalı gecelikler sizi bekliyor.


Oyunculukta başarılı işlere imza attınız. Sonra bir anda yok oldunuz. Bu mesleğe neden küstünüz?


Piyasada profesyonel olmayan insanların yer alması, sözünün eri çok az insanın var olması ve oyuncuyu koruyan sistemlerin oluşmaması gibi pek çok neden sayabilirim. Ben düzen seven bir insanım. Oyunculuğu çok sevmeme rağmen sistemle uyuşamadım. Türkiye dışında bir yerde oyuncu olsaydım çok daha mutlu olabilirdim.

Ve oyunculuğu bıraktınız. Peki Aisha markası nasıl ortaya çıktı?

Çocukluğumdan beri doğal ürünlere meraklıyım. Annem gülü damıtıp gül yağı yapardı. Gül suyunu tonik olarak kullanırdı. Babaannem balkonunda özenle yasemin ve menekşe yetiştirirdi. Üç yaşındayken yastığımın altında lavanta torbaları koyardım. Masaja meraklı olduğum için evim spa merkezi gibiydi. Yastıklara kendi yaptığım lavantayı damlatır, arkadaşlarıma özel mumlar ve kremler yapardım. Sonra kendime içinde akupunkturdan sağlıklı beslenmeye, stres yönetiminden masaja kadar her konuda hizmet veren bir şifa merkezi açmak için niyetlendim. İki yıl önce bunun üzerine çalışmaya ve eğitimler almaya başladım. 2006 yılının Temmuz ayında da Aisha’yı kurdum.

Markayı yaratırken neler size yol gösterdi?

Çoçukluğum saçlarına badem yağı, yüzüne de salatalık maskesi uygulayan annemi seyrederek geçti. Ondan öğrendiğim güzellik sırlarını ben de uyguladım. Mesela ta o zaman elma sirkesini yüz temizleyici olarak kullanırdı. Maden suyu ve gül suyundan yaptığı karışımı yüz toniği olarak kullanması bana Aisha face flower serisini yaratırken ilham verdi. Face flower’lar aromatik özyağ imalatı sırasında çiçeklerin damıtılmasından arta kalan sulardan oluşan hidrosol dediğimiz çiçek suları. Bunları kolonya, tonik, yastık spreyi olarak kullanabiliyorsunuz.

Ne gibi eğitimler aldınız?

Önce 500 saatlik bir masaj terapisi eğitimi aldım ve masaj terapisti oldum. Sonra da Tayland’a gidip spa yöneticiliği eğitimi aldım. İpek Çaldemir’den de aromaterapi konusunda yardım aldım. İki yıldır Londra’da ITHMA diye bir okuldayım. 6 ay sonra aromaterapist olacağım.

Ayşe Tolga, Aisha markasını yaratırken önce kendi evinde küçük bir laboratuvar oluşturduğunu anlatıyor: “Yurtdışından ölçü aletleri ve hammaddeleri getirdim. Sonra internetten ve kitaplardan bulduğum formülleri uygulamaya başladım. Hazırladığım ürünleri arkadaşlarıma hediye ettim. Onların fikirlerini aldım. Formüllerin deneği kendim olduğum için ürünlerimin sonuna kadar arkasındayım. Fason üretici olarak Yeditepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Kozmotoloji bölümüyle irtibata geçtim. Formüller ve hammaddelerle onlara gittim. Ve çalışmaya başladık.”

Olgun ciltlere de, bebeklere de krem var

Aisha koleksiyonu 6 ana grup altında yaklaşık 200 çeşit üründen oluşuyor; bath&body, baby, kids, mature skin, mommy, home. Banyo ve vücut grubunda; peeling, body butter’ler, kremler, banyo ve masaj yağları, kolonyalar gibi ürünler yer alıyor. Bebek grubunda; banyo ve vücut ürünleri, pişik kremi, pudra, masaj yağları var. Anne serisinde; annenin hamilelikte ve sonrasında yaşayacağı sıkıntıları doğal yollardan çözmek için kremler, yağlar, kolonyalar ve banyo ürünleri bulunuyor. Olgun cilt serisinde yüz ve vücut serumu var. Bunlar hücre yenileyici, onarıcı özellikleri kanıtlanmış üzüm çekirdeği, evening primrose, calendula, buğday özü gibi doğal yağlardan hazırlanmış. Ev serisinde ev içerisindeki konfora yönelik uyku giyisileri, havlular, rahatlatıcı göz ve boyun yastıkları, ev parfümleri, yastık spreyleri, bitkisel çaylar, mumlar bulunuyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder